Postgrau en Gestió i direcció d'organitzacions educatives (GEDIOE 21-22)
Postgrau en Gestió i direcció d'organitzacions educatives (GEDIOE 21-22)
Presentació
Es pot afirmar que el GEDIOE està consolidat com a formació inicial de directius d’organitzacions educatives a la UdL. Les darreres edicions, valorades molt satisfactòriament pels estudiants, constitueixen una base sòlida de la present proposta.Amb el GEDIOE es fa una aposta per una formació inicial especialitzada que desenvolupi les competències directives i que permeti a les persones que dirigeixen organitzacions educatives liderar processos de canvi i millora cap a l’excel·lència en la qualitat en els resultats de l’organització i dels aprenentatges dels alumnes
El GEDIOE te com a objectiu principal la formació inicial del professorat no universitari per a l’exercici de la funció directiva tal i com estableix l’article 14.1 del Decret 155/2010, de 2 de novembre, de la direcció dels centres educatius públics i del personal directiu professional docent modificat pel Decret 20/2015, de 3 de març.
En aquesta nova edició s’inclouen las competències i els continguts descrits en els annexos 1 i 3 de la resolució EDU/3017/2019, de 13 de novembre, per la qual es regulen els programes de formació inicial i d’actualització per a l’exercici de la funció directiva i el lideratge pedagògic. Aquest postgrau està validat pel Departament d'Educació segons RESOLUCIÓ DE 2 DE JULIOL DE 2020 PER LA QUAL ES VALIDA EL POSTGRAU ORGANITZAT PER EDO-UdL A EFECTES DEL REQUISIT DE FORMACIÓ PER A PARTICIPAR EN EL PROCÉS DE SELECCIÓ DE DIRECTORA O DIRECTOR DE CENTRES EDUCATIUS PÚBLICS.
Adreçat a: Directius en exercici i altres persones amb responsabilitats en l’organització i gestió de d’organitzacions educatives vinculades a sistemes reglats de formació: centres d'educació infantil, primària, secundària, formació professional o similars, tant de titularitat privada com pública, serveis educatius, etc.
En general per a docents en actiu que vulguin accedir a la funció directiva.
(Es reservarà un 20% de les places per a titulats en Educació que vulguin ampliar la seva formació, percentatge que es pot ampliar en funció de la demanda )
Programa
MòDUL 1: LES ORGANITZACIONS EDUCATIVES EN EL MARC DE LES POLíTIQUES EDUCATIVES: LA SEVA ORGANITZACIó I GESTIó- MARC LEGAL A L’ESTAT I A EUROPA. ORDENAMENT JURÍDIC A CATALUNYA. PROCEDIMENT ADMINISTRATIU. RÈGIM JURÍDIC APLICABLE AL CENTRE DOCENT i MEMBRES DE LA COMUNITAT EDUCATIVA. PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS. NORMATIVA PRESSUPOSTARIA. PRÀCTIQUES REFERENT
dies i hores en que s'imparteix
Divendres 18 a 21h Dissabtes de 9 a 14h
MòDUL 2: ORGANITZACIó I GESTIó DE LES ORGANITZACIONS EDUCATIVES
- L'AUTONOMIA DE CENTRE ORGANITZACIÓ I GESTIÓ DE CENTRES EDUCATIUS: ALINEAMENT ESTRATÈGIC AMB EL PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE (PEC) SERVEIS DE SUPORT, PROGRAMES INSTITUCIONALS I PROGRAMES EDUCATIUS EUROPEUS LA COMUNICACIÓ INSTITUCIONAL PRÀCTIQUES REFE
dies i hores en que s'imparteix
Divendres de 18 a 21h Dissabtes de 9 a 14h
MòDUL 3:LIDERATGE PEDAGòGIC
- SIGNIFICAT I DIFERÈNCIES ENTRE EL LIDERATGE I LA GESTIÓ PRINCIPIS I TIPUS DE LIDERATGE. MODEL DIRECTIU CATALÀ. CODI DEONTOLÒGIC DE LES DIRECCIONS. EL TALENT I / O LES FORTALESES. EL RELLEU DE LA DIRECCIÓ. PRÀCTIQUES REFEREN
dies i hores en que s'imparteix
Divendres de 18 a 21h Dissabtes 9 a 14h
MòDUL 4: L’AVALUACIó DE LA QUALITAT DEL SERVEI
- MARC LEGAL SOBRE L’AVALUACIÓ DE LA QUALITAT ALS CENTRES EDUCATIUS. ELS PARÀMETRES DE QUALITAT EN EDUCACIÓ L’AVALUACIÓ I LA GESTIÓ DE QUALITAT. L'AVALUACIÓ COM A INSTRUMENT DE MILLORA. IMPACTE DEL PROCÉS D’AVALUACIÓ. TRANSPARÈNCIA I RETIMEN
dies i hores en que s'imparteix
Dissabte de 9 a 14h Divendres de 18 a 21h
MòDUL 5: LIDERAR EL CANVI I LA TRANSFORMACIó
- LIDERAR EL CANVI: PARTICIPACIÓ, COMPROMÍS, MILLORA DE LA QUALITAT I RENDICIÓ DE COMPTES. INNOVACIÓ: CAP A L’EXCEL·LÈNCIA EDUCATIVA. EL PAPER DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I LA COMUNICACIÓ AL CENTRE. EINES INFORMÀTIQUES. PRÀCTIQUES REFE
dies i hores en que s'imparteix
Divendres de 18 a 21h Dissabte de 9 a 14h
MòDUL 6: TREBALL FINAL DE POSTGRAU: PROJECTE DE DIRECCIó
- ANÀLISI DIAGNÒSTICA DEL CENTRE DOCENT: ÀREES DE MILLORA. OBJECTIUS DEL PDD. PLANS D'ACTUACIÓ I LA SEVA TEMPORALITZACIÓ. RECURSOS I ORGANITZACIÓ DEL CENTRE PER A L'ASSOLIMENT DELS OBJECTIUS. SEGUIMENT I AVALUACIÓ DEL PROJECTE: INDICADORS D'ASSOLIMEN
dies i hores en que s'imparteix
Divendres de 18 a 21h
Coordinadors i professorat
Altra informació
REQUISITS D'ADMISSIÓ
Directius en exercici i altres persones amb responsabilitats en l’organització i gestió de d’organitzacions educatives vinculades a sistemes reglats de formació: centres d'educació infantil, primària, secundària, formació professional o similars, tant de titularitat privada com pública, serveis educatius, etc.
En general per a docents en actiu que vulguin accedir a la funció directiva.
(Es reservarà un 20% de les places per a titulats en Educació que vulguin ampliar la seva formació, percentatge que es pot ampliar en funció de la demanda )
LÍMIT D'ALUMNES
40
EXPEDICIÓ DE TÍTOLS ACADÈMICS
S’aplicarà la taxa vigent en el moment de l’expedició del títol
PREINCRIPCIÓ
16/12/2021 fins 24/01/2022
MATRICULA
24/07/2020 fins 24/01/2022
INFORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA
Calendari escolar 21-22. GEDIOE.pdf